مصطفی پورمحمدی یکی از کاندید های انتخاباتی ۱۴۰۳ است. که در سال ۱۳۹۲ در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کرد. وی همچنین در دولت‌های نهم و یازدهم جمهوری اسلامی ایران مناصب مختلفی را بر عهده داشت.

مصطفی پورمحمدی در سال ۱۳۳۸ در شهر قم متولد شد. وی تحصیلات خود را در رشته الهیات و معارف اسلامی در دانشگاه تهران به پایان رساند. پورمحمدی در دوران دانشجویی به عضویت انجمن اسلامی دانشجویان درآمد و پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد.

شیخ مصطفی پور محمدی کاندید اصولگرای نزدیک به جریان اعتدال
شیخ مصطفی پور محمدی کاندید اصولگرای نزدیک به جریان اعتدال

در اوایل انقلاب، پورمحمدی به همراه گروهی از طلبه‌ها به پاکستان رفت تا از آنجا به لبنان و سوریه سفر کند و در اردوگاه‌های فلسطینی آموزش نظامی ببیند. با این حال، به دلیل سرعت حوادث انقلاب و پس از تظاهرات ۱۷ شهریور، پیش از دیدن آموزش‌های نظامی به ایران بازگشت.

پورمحمدی در سال ۱۳۶۶ به وزارت اطلاعات رفت و در سال ۱۳۷۴ به عنوان نماینده این وزارتخانه به عراق سفر کرد و با صدام حسین، دیکتاتور سابق این کشور، ملاقات نمود. وی همچنین در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی مناصب مختلفی را در وزارت اطلاعات بر عهده داشت.

مصطفی پورمحمدی در دولت نهم جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ به عنوان وزیر کشور فعالیت کرد. وی در سال ۱۳۸۷ به سازمان بازرسی کل کشور رفت و تا سال ۱۳۹۲ ریاست این سازمان را بر عهده داشت.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲، پورمحمدی به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرد، اما در نهایت در انتخابات شرکت نکرد. وی در دولت یازدهم حسن روحانی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ به عنوان وزیر دادگستری فعالیت کرد.

مصطفی پورمحمدی در طیف محافظه‌کاران سنتی سیاست ایران قرار دارد و از وی به عنوان یک اصولگرای نزدیک به جریان اعتدال نیز نام برده می‌شود. وی در زمینه نویسندگی نیز فعالیت داشته و مؤلف کتاب‌هایی در رابطه با حقوق سیاسی و مبانی نظری اندیشه سیاسی در اسلام است.