سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندید انتخاباتی اصولگرا، در سال ۱۳۵۰ در شهر فریمان در استان خراسان رضوی متولد شد. وی نماینده مردم مشهد و کلات در دوره‌های هشتم تا یازدهم مجلس شورای اسلامی بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی تحصیلات خود را در رشته پزشکی به پایان رساند و جراح و متخصص گوش، حلق و بینی است. وی پیش از ورود به عرصه سیاست، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاونت بهداشت و درمان بنیاد جانبازان خراسان را بر عهده داشت.

زندگی نامه امیر حسین قاضی زاده کاندید انتخابات 1403
زندگی نامه امیر حسین قاضی زاده کاندید انتخابات ۱۴۰۳

قاضی‌زاده هاشمی در سال ۱۳۸۶ برای اولین بار به عنوان نماینده مردم مشهد وارد مجلس شورای اسلامی شد و این کرسی را تا دوره یازدهم حفظ کرد. وی در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان دبیر هیئت رئیسه فعالیت کرد و در دوره یازدهم به عنوان نایب‌رئیس اول مجلس انتخاب شد.

وی در سال ۱۴۰۰ در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد و صلاحیت وی توسط شورای نگهبان تأیید شد. قاضی‌زاده هاشمی در این انتخابات با کسب ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ رای، در رتبه چهارم قرار گرفت.

قاضی‌زاده هاشمی در سال ۱۴۰۰ به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد. وی همچنین عضو شورای مرکزی جبهه پایداری است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی دارای روابط خانوادگی با برخی چهره‌های سیاسی است. وی پسرعموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت، و برادر سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، است.