چرا همه شهدا از حجاب میگویند؟

گاهی وقت ها وقتی به پیام ها و متن دست نوشته هایی که از شهدا به جا مانده است نگاه میکنیم مبیبینیم که در تمامی آنها یک چیز به چشم می آید و آن هم تاکید همه شهدا چه شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع از وطن بر حجاب خانم هاست.

در واقع با تمام وجود و از عمق جان میگویند که اگر ما قدمی برای اسلام و این خاک بر داشته ایم فقط و فقط برای حفظ اسلام و حجاب خواهران و مادران این سرزمین است. وجب به وجب خاک خوزستان و مرز های کشور خون شهدایی است که برای حجاب به میدان قدم گذاشته اند. و هر کسی که حجاب را دعایت نکند در واقع پا روی خون شهدا گذاشته است.

همه ما میدانیم شهیدان انقلاب اسلامی از همه چیز خود گذشتند تا خواهران و ناموس ایرانی بتواند با آرامش و امنیت کامل زندگی کند. اصلاً معنی ایثار همین است که برای اینکه به حجاب شما لطمه ای نخورد و کسی تعرضی نداشته باشد حتی جان خود را هم فدا کردند. و مسئولیت سنگینی که بر دوش همه خواهران و مادران این سرزمین گذاشتند تنها حفظ حجاب است تا فردای قیامت شرمنده خون پاک شهدا نباشند.

حجاب زهرایی حجاب و شهدا
حجاب زهرایی حجاب و شهدا

تاکید حجاب در ۸۰ درصد از وصیت نامه های شهدا

تا به حال وصیت نامه شهدا را خوانده اید؟ اگر نگاهی به وصیت نامه های شهدا انداخته باشید میبینید که قبل از همه چیز توصیه به حجاب زهرایی(س) دارند و میگویند حجاب هایتان را مثل حضرت زهرا(س) کنید که این حجاب ها بوی چادر حضرت زهرا(س) را نمیدهد.

آنقدر مسئله حجاب برای شهدا مهم بود که در تمام وصیت نامه های شهدای ۱۳ ساله و پیر ترین آنها این متن ها به چشم میخورد. در همین موضوع سردار جعفری گفتند: توصیه مهم همه شهدا بعد از ولایت پذریری و حفظ انقلاب ۸۰ درصد متن وصیت نامه ها تاکید بر حفظ حجاب است.

همه ما به دنیال یک الگوی مناسب در زندگی مان هستیم تا روش زندگی روز مره و کاری خود را با توجه به اعمال او پیش ببریم تا موفقیت هایی را به دست آوریم. چه کسی بهتر از شهدا که سنگ نشان اند که ره گم نشود. و یکی از مسائل مهم همه شهدا تاکید بر رعایت حجاب است و حالا که این شهدا را الگوی زندگی خود قرار داده ایم پس باید این امر مهم را اولین توصیه شهدا برای خود قرار دهیم.

به عنوان نمونه بخشی از وصیت نامه شهید مدافع حرم مهدی ایمانی را بخوانید که چگونه از حجاب گفته است:

توصیه من به فرزندانم طبق فرموده صلحا، ترک معصیت و انجام فرایض دینی و توسل به ائمه اطهار(علیهم السلام) است. مطمئنم پسرانم متدین، ولایتی و مفید برای نشر احکام دین و دخترم با عفّت و حجاب خود با چادر، دل حضرت زهرا(س) را شاد می کند. بدان که برای این چادر که هدیه حضرت زهرا(س) است. خون دل ها خورده شده و خون های بسیاری برای حفظ آن بر زمین ریخته است.

همچنین شهید جواد که در کلیپی کوتاه میگوید: من اگر شهید شدم فردای قیامت یقه همه بی حجاب ها و کسانی که بی حجابی را ترویج میکنند رو میگیرم

 

حجاب بانوان در قرآن کریم سوره احزاب

یکی از واژه هایی که در قرآن کریم هفت ۷ مرتبه از آن یاد شده است مسئله مهم و حیاطی حجاب است. اصلاً مگر میشود یک نکته بسیار مهم در اسلام و جامعه ایمانی که حجاب است در قرآن نیامده باشد؟

در این آیه که درباره زنان رسول خدا(ص) است: (و إذا سألتموهنّ متاعاً فاسئلوهنّ من وراء حجاب)(احزاب/۵۳)۵ که مقصود پوششى است مانع از دیده شدن آنان چون پرده. و مى توان حجاب را در این آیه نیز چیزى محسوس گرفت که مانع دیدن شود