شهید محمد هادی ذوالفقاری طلبه ای که عاشق شهادت بود

 

طلبه شهید مدافع حرم شهید محمد هادی ذوالفقاری
طلبه شهید مدافع حرم شهید محمد هادی ذوالفقاری

هادی ذوالفقاری متولد ۱۳۶۷ در تهران بود و از همان کودکی بچه پر شور و شلوغی بود. بعد از رها کردن درس به کار پرداخت و کم کم به طلبه گی علاقه مند شد تا اینکه برای ادامه تحصیل طلبگی به عراق و نجف اشرف رفت. با شروع اوضا و درگیری های عراق به حشدالشعبی پیوست و به عنوان فیلمبردار راهی جبهه درگیری با داعش شد تا اینکه با تله انفجاری به شهادت رسید و در کنار مرقد مولا امیرالمومنین در وادی السلام به خاک سپرده شد.

پیشنهاد خرید

پوستر شهید محمد هادی ذوالفقاری

۰ تومان۱۵,۰۰۰ تومانخرید کنید

زندگی نامه کامل شهید مدافع حرم محمد هادی ذوالفقاری

۱۳ بهمن سال ۱۳۶۷ همزمان با تولد امام هادی(ع) پسری به دنیا آمد که نا او را محمد هادی گذاشتند دلیل این نام گذاری همزمان شدن تولد هادی با تولد امام هادی(ع) بود. از همان ابتدای تولد معلوم شد که این کودک قرار است در شهر سامراء و در جوار امام هادی فدا شود تا خدانکند آسیبی به حرمین عسکریین برسد.

از همان کودکی خادم مسجد محل بود. دوران دبستان را در مدرسه شهید سعیدی گذراند و وارد شغل مصالح فروشی شد. راهنمایی را در مدرسه توپچی درس میخواند و در کنار درس به فوتبال و ورزش های رزمی هم علاقه بسیاری داشت. در دوران دبیرستان زمزمه ترک تحصیل را در زبان جاری کرد و پس از مدتی به واسطه دوستان ناباب درس را رها کرد و به خدمت سربازی رفت. بعد از خدمت چندین شغل و کسب و کار را تجربه کرد و در نهایت در فلافل فروشی مشغول به کار شد و کتاب پسرک فلافل فروش هم به همین واسطه نام گذاری شد.

محمد هادی ذوالفقاری جانباز فتنه ۸۸

با آغاز فتنه ۸۸ و انتخابات هادی هم مثل دیگر بسیجی ها برای جلوگیری از ضربه خوردن نظام انقلاب اسلامی راهی خیابان شد و به محل اغتشاشات رفت. محمد هادی از آنهایی نبود که بخواهد بترسد یا با کلاه ایمنی و بازو بند و… به مبارزه برود دل شیر داشت و با موتور شخصی خودش بدون ترس اینکه آنرا آتش بزنند به میدان رفت.

طلبگی و حوزه نجف

پس از مدتی به دروس حوزوی و طلبگی علاقه مند شد و راهی حوزه شد. چند سالی که گذشت زمزمه رفتن به حوزه علمیه نجف را در گوش دوستان و آشنایان میخواند تا اینکه راهی شهر امیر المومنین و نجف شد. در نجف برای نایزمندان و فقرا کار لوله کشی رایگان انجام میداد ، یکی از دوستانش به هادی گفت چرا رایگان انجام میدی لوله کشی را؟ هادی گفت: من هر موقع پول بخواهم خداوند برام میفرستد. یکبار نیاز مبرم به پول داشتم و هیچ پولی نداشتم، به حرم آقا امیر المومنین رفتم و آنجا به راز و نیاز پرداختم یک لحظه یکی از پشت سر مرا صدا کرد و گفت این پاکت برای شماست.  وقتی به خانه آمدم دیدم مقدار زیادی پول نقد داخل پاکت قرار دارد.

فیلمبرداری هادی ذوالفقاری در حشد الشعبی

هادی با آغاز تحولات و حضور داعش در عراق به حشد الشعبی عراق پیوست و به عنوان فیلمبردار در جبهه های حق علیه باطل و تکفیر حضور داشت. همرزمانش میگفتند هادی از همان اول میگفت به من اسلحه بدهید میخوام به خط بروم. نمیدانم از کجا اسلحه پیدا کرد و خودش را ب خط رساند. آنجا هم دست بردار نبود و وسط تیر و گلوله مشغول عکاسی و فیلمبرداری بود.

نحوه شهادت شهید ذوالفقاری

شهید مدافع حرم محمد هادی ذوالفقاری پس از عمری مجاهدت و از خودگذشتگی های با اخلاص و بدور از ریا سر انجام در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ در سامراء پس از ۳ بار حضور در شهر سامراء برای مبارزه و مجاهدت با گروه تکفیری داعش دقیقاً چند روز پس از سالگرد شهید ابراهیم هادی که الگوی معنوی و دوست شهیدش بود به آرزوی قلبی خود رسید و بر اثر انفجار تله های دشمن که در یک بلدوزر کار گذاشته شده بود همراه با دوستان عراقی اش به شهادت رسید.

پیکر هادی پس از انفجار مفقود شد و چند روزی گذشت و خبری از پیکر هادی نشد تنها چیزی که از هادی مانده بود لاشه دوربین عکاسی اش بود که تا آخرین لحظات هم دست از تلاش برای کار فرهنگی بر نداشته بود. پیکر شهید هادی ذوالفقاری در همان جایی که انفجار شده بود بر اثر شدّت انفجار تله و بمب پیکر هادی به اطراف پرت شده بود. پس از چند روز یک نفر درحال عبور از معرکه پیکر او را می‌بیند و پلاک را برای اطلاع خبر شهادت برمی‌دارد و بدن شهید بی‌پلاک آنجا می‌ماند. تا اینکه او را به بغداد انتقال می‌دهند. پس از شناسایی هادی همان طور که خودش خواسته بود او را در سامراء و نجف و حرم امام حسین و حضرت ابوالفضل طواف میدهند تا اینکه سر انجام در وادی السلام نجف به خاک سپرده شد.

اینکه پیکر هادی چند روزی مفقود بود دلیل بر ارادت قبلی او به حضرت فاطمه زهرا(س) بود که درست در شب جمعه و اولین شب فاطمیه با دفن تشییع پیکر هادی همزمان شد و در نزدیکترین مکان به حرم امیر المومنین(ع) و کمی جلوتر از قبر علامه سیدعلی قاضی به خاک سپرده شد.

محل دفن شهید هادی ذوالفقاری

پدر شهید محمد هادی ذوالفقاری میگوید: هادی در نجف اشرف با یک خانواده صحبت کرده بود و قسممتی از مقبره خانوادگی شان را برای خودش گرفته بود. یک روز محمد هادی همراه فرزند این خانواده برای زیارت مزار پدرش به وادی‌السلام می‌رود و با دیدن آن مقبره خانوادگی به دوستش می‌گوید که خوش به سعادتتان، چقدر مقبره خانوادگی‌تان به حرم امیرالمومنین(ع) نزدیک است. اگر من شهید شوم، اجازه می‌دهید من را اینجا دفن کنند؟ و بالاخره با اصرار بسیار خانواده دوستش را راضی می‌کند که هادی پس از شهادت آنجا دفن شود. و اکنون مزار شهید هادی ذوالفقاری در نزدیکترین مکان به حرم مولا امیر المونین قرار دارد.

مجموعه تصاویر شهید ذوالفقاری

برای دانلود مجموعه تصاویر شهید محمد هادی ذوالفقاری روی لینک پایین تصویر کلیک کنید.

مجموعه عکس های شهید محمد هادی ذوالفقاری
مجموعه عکس های شهید محمد هادی ذوالفقاری

دانلود تصاویر شهید ذوالفقاری

دانلود مستند و مصاحبه شهید محمد هادی ذوالفقاری

مستند عارف مسلح برسی زندگی نامه و مصاحبه با همرزمان شهید و بخش هایی از مصاحبه با خود شهید ذوالفقاری میباشد که در این ویدئو مشاهده خواهید کرد.

 

لینک دانلود مستند عارف مسلح(زندگی نامه شهید محمد هادی ذوالفقاری)

معرفی محصولات شهید ذوالفقاری

با توجه به اینکه شهید ذوالفقاری دوستداران زیادی در سراسر ایران و در کشور های دیگر دارد تصمیم گرفتیم مجموعه ای از محصولات فرهنگی با تصاویر شهید محمد هادی ذوالفقاری برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا بتوانید استفاده کنید و سفارش دهید.

مجموعه قاب شاسی با تصاویر شهید محمد هادی ذوالفقاری

برای خرید و سفارش میتوانید روی تصاویر کلیک کنید:

 

محصولات فرهنگی شهید محمد هادی ذوالفقاری
محصولات فرهنگی شهید محمد هادی ذوالفقاری

نشان کتاب با تصویر شهید هادی ذوالفقاری

مجموعه پک محصولات فرهنگی باکیفیت با تصویر شهید محمد هادی ذوالفقاری

محتویات پک فرهنگی: (پوستر، پیکسل، قاب شاسی، چفیه، برچسب)

 

محصولات فرهنگی شهید محمد هادی ذوالفقاری
محصولات فرهنگی شهید محمد هادی ذوالفقاری