پیشنهاد خرید

قاب شاسی عکس شهید محمد اسلامی نسب

۰ تومان۶۵,۰۰۰ تومانخرید کنید

مشخصات فردی شهید شاهرخ ضرغام

 

نام : شاهرخ ضرغام
نام پدر : صدرالدین
تاریخ تولد : ۱۳۲۸
محل تولد : تهران
تاریخ شهادت : هفدهم آذرماه ۱۳۵۹
محل شهادت : آبادان

 

شهید شاهرخ ضرغام حرّ انقلاب اسلامی
شهید شاهرخ ضرغام حرّ انقلاب اسلامی

شاهرخ ضرغام فرزند صدرالدین در سال ۱۳۲۸ در تهران متولد شد. در همان دوران کودکی طعم تلخ یتیمی را چشید و تا شهادت روی پای خودش ایستاده بود و کار میکرد.

شاهرخ ضرغام در سی و یک سال عمر خود ماجرا های عجیبی را رقم زد از تشک کشتی تا کاباره های تهران و از تغییر تا حضور در گروه به قول خودش آدم خوار ها در جنگ و در نهایت به شهادت رسیدن.

شاهرخ هیچگاه زیر بار حرف زور و ناحق نمی رفت. دشمن ظالم و یار انسان های مظلوم بود. پدر نداشت. و در عین حال از کسی هم حساب نمی برد. مادر مهربان و پیرش  هم کاری نمی توانست بکند الا دعا! اشک می ریخت و برای فرزندش دعای عاقبت بخیری می کرد. مدام دعا میکرد خدایا فرزندم را از سربازان امام زمان(عج) قرار بده ، او را به راه راست هدایت کن…

شاهرخ در گمراهی و لات بازی به سر میبرد که دعا های مادر اثر کرد و در سفری به حرم امام رضا(ع) توبه کرد و وقتی به تهران بازگشت دیگر آن شاهرخ سابق نبود. مسیحا نفسی آمد و از انفاس خوش او مسیر زندگی شاهرخ تغییر کرد .
بهمن ۵۷ بود. شب و روز می گفت: فقط امام، فقط خمینی (ره) و روی سینه اش خالکوبی کرده بود “فدایت شوم امام خمینی”

شهید شاهرخ ضرغام با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از ارزش های انقلاب راهی جبهه های نبرد شد و با گروه چریکی شهید سید مجتبی علمدار همراه شد و در نهایت در تاریخ هفدهم آبان ماه سال ۱۳۵۹ در دشت های شمال آبادان به شهادت رسید.

روحش شاد و یادش گرامی باد.