زندگی نامه شهید حزب الله عماد مغنیه

 

عماد مغنیه ملقب به «حاج رضوان» در سال ۱۹۶۲ میلادی (۱۳۴۱ هجری خورشیدی) در روستای طیر دبا از توابع صور، در خانواده متدین و پر اسم و رسم دیده به جهان گشود
مغنیه

عموی وی حجت‌الاسلام و المسلمین جواد مغنیه از علما و برجستگان شیعه در لبنان میباشد که کتاب‌های شرعی وی برای همگی شخصیت‌های علمی و شرعی شناخته شده است.

شهید عماد مغنیه در فضایی معنوی پرورش خود را شروع کرد و هنوز شانزده سال وی کل نشده بود که برای سرویس به آرمان مقدس فلسطین در سنگرهای گوناگون به عنوان مثال فتح و امل برضد رژیم صهیونیستی به جهاد پرداخت.

بعداز ربوده شدن سید موسی صدر، شهید حاج عماد که خویش را مصیبت زده می‌دانست با آحاد وجود عشق و علاقه حضرت امام خمینی (ره) را رمز لوحه خویش قرار اعطا کرد و با موفقیت انقلاب اسلامی در کشور‌ایران به همدم گروهی از جوان ها همفکر خویش از مقر مساجد مبارزات نظامی و فرهنگی خویش برضد اشغالگری رژیم صهیونیستی را سازماندهی کرد.

با اشغال لبنان در سال ۱۳۶۱ (۱۹۸۲ میلادی) مغنیه با به عبارتی جوان ها همپیمان خویش در مدخل ورودی بیروت در حوزه‌ خُلد نبرد با اشغالگران اسراییلی مبارزه بی‌نظیر و عظیمی کرد و از آنجا او و یارانش به نیروهای \”المخینیون\” دارای اسم و رسم شدند.

شهید عماد مغنیه بعداز تأسیس حزب‌الله لبنان به عده آن ها پیوست و در بین تمامی شغل‌ها مبارزه و پیکار رو در رو با اشغالگران صهیونیست را برگزید و در بازه کوتاهی وی که سرشار از اخلاص، ایثار و تقوی زکاوت و شجاعت بود فرمانده سزاوار و لایق‌ای شد که حضورش در هر صحنه جنگ به معنای برد رزمندگان اسلام در آن صحنه بود.

در نبردهای قهرمانانه حزب الله با ارتش اشغالگر رژیم اسراییل در سال ۲۰۰۰ که سبب ساز به آزادی جنوب لبنان شد نقش شهید حاج عماد اعجاز‌آسا بود.

در همین عملیات‌ها بود که برادرش به اسم «جهاد مغنیه» به شهیدشدن رسید و این شهیدشدن به وی روح والاتری برای ادامه پیکار داد.

در نبرد فصل تابستان ۱۳۸۵ دارای شهرت به نزاع ۳۳ روزه نقطع ی عطف مردانگی، رشادت و حکمت این فرمانده عزیز اسلام برای همگان به ویژه معاند ناکامی خورده پدیدار و آشکار شد.

بعداز این باخت مفتضحانه رژیم صهیونیستی برای جبران این زبونی و خاری تنها فقط شیوه را در عملیات تروریستی ذلیلانه بر ضد حاج عماد یافت.

اما رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۶ طرح ترور قانونی و اعلام گردیده‌ای را برضد حاج عماد در بیروت به جاری ساختن گذاشت که اخوی او به اسم «فواد مغنیه» در آن عملیات تروریستی به شهیدشدن رسید.

عماد مغنیه در سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ (۱۲ فوریه ۲۰۰۸) و در شب شهیدشدن حضرت رقیه (س) این دلداده اهل بیت (ع) که بخش اعظمی از دوستان بارها و بارها شاهد اشک‌های وی در بقعه‌های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بودند به آرزوی دیرینه خویش رسید و به برادران و همسنگران شهیدش ملحق شد.