چرا شهدای جنگ تحمیلی از نامداران ایران زمین هستند

قطعاً اگر تاریخ را برسی کنید اسامی بزرگان و کسانی را میبینید که به هر دلیلی برای ایران مایه افتخار و غرور ما هستند. ما هم با شنیدن نام شان در دل احساس شگرف و خوشحالی زیادی میکنیم و نامش شان برای ایران اقتدار به بار خواهد آورد. شهدای جنگ تحمیلی همان کسانی هستند که ما میتوانی تا سالیان بسیار زیاد هرجا که نام شان به میان می آید به آنها افتخار کنیم. افتخار به جوانانی که ۸ سال از همه چیز خود گذشتند تا یک وجب از این خاک به دست دشمن نیوفتد.

پیروزی در دستان شهداست

وقتی کسی به خانه ما حمله میکند قطعاً با همه وجود مقابل او خواهیم ایستاد تا مبادا تعرضی به خانه و کاشانه ما وارد شود. صدام حسین ملعون ۸ سال پافشاری کرد تا بتواند ایران عزیز اسلامی ما را در چنگ خود قرار دهد ولی با دفاع و از خودگذشتی و ایثار رزمندگان اسلام و همین نوجوان های ۱۳ ساله توانستیم ۸ سال دلاورانه در مقابل رژیم بعص ایستادگی کنیم.

سیره شهدا ایثار و عمل به فرامین ولایت فقیه بود. چنانچه در تمامی وصیت نامه های شهدا که دم از پیروی از ولایت فقیه میزنند چه شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع وطن و یا همه شهدای دفاع مقدس این امر را میبینیم. معنویت شهدا باعث ایجاد اراده ای راسخ و نترس بودن در دل همه آنها به وجود می آورد. باعث تمام پیروزی هایی که در دوران دفاع مقدس به وجود می آمد نیت پاک شهدا بود.

چرا دفاع مقدس، مقدس شد؟

اگر تمام کتاب هایی که در مورد دفاع مقدس و جنگ ۸ ساله ای که به وسیله صدام حسین و با پشتیبانی بیش از ۹۰ کشور علیه ایران عزیز مان بر پا شد را مرور کنید هیچ کجا نخواهید دید که از سمت ایران حمله ای صورت گرفته یا تعرضی به یک وجب از خاک عراق صورت گرفته باشد. رزمندگان و شهدای ما تمام تلاش خود را داشتند که در مقابل حمله های دشمن دفاع کنند. ایمان، ابتکار، حرکت به موق و معنویت در دل رزمندگان و شهدا باعث اصلی مقدّس شدن این دفاع بود.

مکتب عاشورا و شهدای دفاع مقدس

مکتب عاشورا و شهدای دفاع مقدس
مکتب عاشورا و شهدای دفاع مقدس

امام حسین علیه السلام در روز عاشورا با ندای هل من ناصر خود جوانانی را دور خود جمع کرد که بهترین جوانان زمانه خود بودند یعنی به ندای امام خود لبیک گفتند. مکتب امام خمینی(ره) هم مانند مولای خود یکی از بهترین مکتب ها بود که بهترین حوانان این مرز و بوم را به دور خود گرد آوی کرد تا هیچ کشور و شخصی نتواند گوشه چشم تعرضی به این کشور داشته باشد.