عشق به شهدا ریشه در جان ما دارد
عشق به شهدا ریشه در جان ما دارد

عشق به شهدا برای بسیاری از مردم ایران یکی از مهمترین و عمیق ترین احساسات است. شهیدان در تمام تاریخ ایران نقش مهمی ایفا کرده و در جنگ ها و انقلاب ها مردم را به راهی ایمن و برای دفاع از میهن برداشته اند. بعضی از جوانان و مردان ایران این کار را با خطرات زیادی برای مردم و خاک خود انجام داده اند و در نهایت به شهادت رسیدند.

عشق به شهیدان به عنوان یک ارزش بزرگ از یک جامعه مدنی و پویا نشات می‌گیرد. مردم برای دفاع از حقوق خود و میهن خود و شرایط زندگی بهتر خود و افراد عزیز خود، به صورت شجاعانه ای اقدام می‌کنند. شهیدان در این راه سخت و پر مشقّت شجاعانه از باورهای خود دفاع می‌کنند و در نهایت، اعتقادات خود را با دنیای فانی و پوچ عوض نمیکنند.

مردم ایران از شهدای خود به عنوان نماد دفاع از وطن یاد میکنند و با عشق از بازماندگان آنان تقویرد میکنند.. هنگامی که مردم به شهیدان فکر می کنند، عشق و احترام زیادی برای آنها بر می تابد. آنها همیشه در ذهن مردم جا می گیرند که به نوعی خدمتی سنگین از آنها دریافت کردند و با جان خود بازی کردند و اجر و پاداش خود را از خداوند گرفتند.

عشق به شهدا در فرهنگ ایرانی، جای خاصی دارد. مردم به شهدا ارادت خاصی داشته و همیشه نام شان را جاویدان میدانند.عشق به شهدا، شامل قربانی شدن در راه خدمت به مردم، خدمت به میهن و فراتر از همه – مبارزه برای ارزش‌ها و نهایتا، دفاع از مقدسات است.

در نهایت، عشق به شهدا یکی از بزرگترین و عمیق ترین احساسات مردم ایران است. اما عشق به شهدا در فرهنگ گسترده‌ی مردم ایرانی قرار دارد و باید آنرا با تمام قوا قدردانی کرد