خاطرات شهدا: شهید احمد کاظمی ، فرمانده ای شجاع و متخصص

شهید احمد کاظمی ، فرمانده ای شجاع و متخصص
شهید احمد کاظمی ، فرمانده ای شجاع و متخصص

شهید کاظمی در پایان جنگ تحمیلی همان گروه ۵۰ نفره روز اول جنگ را تبدیل به یکی از لشکرهای قوی و مهم سپاه کرد و لشکر را با سلاح های به ِغنیمت گرفته شده از عراقی ها به یک لشکر زرهی با صدها تانک و نفربر و توپخانه و ماشین آلات تبدیل کرد و تحویل نظام داد.

سردار کاظمی همچنین در سال ۱۳۷۲ با حضور در منطقه شمال غرب کشور به عنوان فرمانده منطقه شمال غرب حکم فرماندهی را از دست مقام معظم رهبری دریافت کرد. مقام معظم رهبری در همان دوران مسئولیت وی، با حضور در منطقه آذربایجان غربی و کردستان از برقراری امنیت منطقه توسط این سردار بزرگ تقدیر به عمل آورد. در سال ۱۳۷۹ حکم فرماندهی نیروی هوایی سپاه را از جانب رهبر معظم انقلاب دریافت کرد و نیرو هوایی را از نظر سازمان، ساختار و سازماندهی و سازمان موشکی ارتقا داده تا جایی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران از توانمندی موشکی کشور حیرت زده بودند.

او فرماندهی شجاع، پرانرژی، مدیر و خلاق بود که این امر سبب دریافت حکم مسئولیت های فراوان از دست مبارک مقام معظم رهبری گردید. در طی سال ها با استفاده از مجال‌هایی از عشق به تحصیل بهره جست و کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت دفاعی گذراند و موفق شد دانشجوی دکترا در رشته دفاع ملی گردد. کفایت و شجاعت آن بزرگوار تا بدانجا بود که مقام معظم رهبری ۳ مدال فتح بر سینه ی پر عطشِ شهادت ایشان نصب نمود.